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Element recibe la validación SBTi de sus objetivos

noviembre 25, 2024

oficinas de element

Toronto, ON, 25 de noviembre 2024

Element Fleet Management Corp. (TSX:EFN) ("Element" o la "Compañía"), el mayor gestor de flotas automotrices del mundo que cotiza en bolsa y se dedica exclusivamente a este sector, anuncia la validación de sus objetivos basados en la ciencia por parte de la iniciativa Science Based Targets (SBTi), disponible en sciencebasedtargets.org. Este logro resalta el compromiso de Element con la reducción de emisiones, lo que demuestra un liderazgo continuo en  sostenibilidad dentro de la industria.

La SBTi promueve objetivos de reducción de gases de efecto invernadero (GEI) basados en la ciencia para las empresas, con el objetivo de limitar el aumento de la temperatura global a 1,5 °C por encima de los niveles preindustriales. Sus estándares de certificación se han convertido en el punto de referencia mundial para los objetivos climáticos corporativos alineados con el Acuerdo de París.

Con la validación de la SBTi, Element se compromete a cumplir los siguientes objetivos basados en la ciencia a corto plazo:

  • Reducir las emisiones absolutas de GEI de alcance 1 y 2 a un 63,70 % para 2034; contemplado como año base el 2019.
  • Reducir las emisiones de GEI de alcance 3 derivadas del uso de productos vendidos y activos arrendados en un 66,40 % por cada USD  dentro del mismo período.

Los alcances 1 y 2 se refieren a las operaciones propias de Element. El alcance 1 incluye las emisiones directas de fuentes que son propiedad de una empresa o están controladas por ella, como el combustible para vehículos. El alcance 2 incluye las emisiones directas de la electricidad, el calor, el vapor y la refrigeración adquiridos para las instalaciones de energía. El alcance 3 abarca todas las demás emisiones asociadas con las actividades y la cadena de valor de una empresa, por ejemplo, los bienes y servicios adquiridos, el uso de productos vendidos y los activos arrendados posteriores.

 

“As we live our Purpose to Move the world through intelligent mobility, we are working towards a future beyond the immediate horizon. This acknowledgement by the SBTi is a testament of our strategic commitment to sustainability, reinforcing our focus on accountability and transparency. It underscores our dedication to delivering lasting value for our clients, our business, our team members, and our communities,” states Laura Dottori-Attanasio, Chief Executive Officer.

“The fleet management industry has both the opportunity and obligation to be part of the solution. The SBTi validation strengthens our commitment to measurable sustainability initiatives. Our focus remains on advancing decarbonization and electrification strategies as we drive meaningful progress towards a low-carbon future”, says Sheri McGrath, VP, Sustainability at Element.

Un enfoque basado en la ciencia ayuda a que Element tenga un camino claro para reducir sus emisiones de GEI, contribuir a los objetivos climáticos globales y ayudar a mitigar los impactos más graves del cambio climático. Al alinear sus objetivos con la ciencia climática más reciente, Element está tomando medidas para fortalecer la resiliencia de su negocio y contribuir significativamente a iniciativas climáticas más amplias.

Element señala que los compromisos y objetivos son aspiracionales y pueden verse influenciados por desafíos globales a corto plazo, incluidos, entre otros, la producción y disponibilidad de vehículos eléctricos, las decisiones de los clientes, la prevalencia y disponibilidad de infraestructura de carga y el apoyo gubernamental a la electrificación en las regiones en las que operamos. Los objetivos de Element para 2034 reflejan sus mejores esfuerzos en este momento.

La Compañía puede reevaluar y actualizar sus metodologías y objetivos, según corresponda, y es posible que no pueda lograr sus compromisos y objetivos, incluso por las razones establecidas en este documento. Para obtener más información sobre la validación y las iniciativas de sostenibilidad de Element, visita https://www.elementfleet.com.mx/acerca-de-nosotros/sostenibilidad

Acerca de Element Fleet Management

Element Fleet Management (TSX: EFN) es la mayor empresa de gestión de flotas de automóviles del mundo que cotiza en bolsa y ofrece una gama completa de servicios y soluciones para flotas a una base cada vez mayor de clientes leales y de primera clase (corporaciones, gobiernos y organizaciones sin fines de lucro) en América del Norte, Australia y Nueva Zelanda.

Los servicios de Element abordan todos los aspectos de los requisitos de flotas de los clientes, desde la adquisición de vehículos, el mantenimiento, los accidentes y la recomercialización, hasta la integración de vehículos eléctricos y la gestión de la complejidad de la electrificación gradual de la flota. Los clientes se benefician de la experiencia de Element como uno de los mayores proveedores de soluciones para flotas en sus mercados, que ofrece economías de escala y conocimientos que se utilizan para reducir los costos operativos de la flota y mejorar la productividad y el rendimiento.

Para obtener más información, visita: https://www.elementfleet.com.mx/acerca-de-nosotros/sostenibilidad

Acerca de la Iniciativa Science Based Targets

La iniciativa Science Based Targets (SBTi) es una colaboración entre CDP, el Pacto Mundial de las Naciones Unidas, el Instituto de Recursos Mundiales (WRI) y el Fondo Mundial para la Naturaleza (WWF).

 La SBTi define y promueve las mejores prácticas en el establecimiento de objetivos basados en la ciencia y evalúa de forma independiente los objetivos de las empresas.

Contacto con Inversionistas

Rocco Colella
Director, Investor Relations
(437) 349-3796

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Contacto con Medios

 

Amanda Mills Sirois
Senior Manager, Corporate Affairs
(437) 352-1050

[email protected]

 

This press release contains certain forward-looking statements and forward-looking information regarding Element, its business and the fleet industry, which are based upon Element’s current expectations, estimates, projections, assumptions and beliefs. In some cases, words such as “plan”, “expect”, “intend”, “believe”, “anticipate”, “estimate”, “may”, “could”, “predict”, “project”, “model”, “forecast”, “will”, “potential”, “target, “by”, “proposed” and other similar words, or statements that certain events or conditions “may” or “will” occur are intended to identify forward-looking statements and forward-looking information. These statements are not guarantees of future performance and involve known and unknown risks, uncertainties and other factors that may cause actual results or events to differ materially from those anticipated in the forward-looking statements or information. Forward-looking statements and information in this news release may include, but are not limited to, statements with respect to, among other things, the Company’s expectations regarding the fleet industry and electrification, the Company’s sustainability targets and objectives, including science based targets, Element’s and our clients’ greenhouse gas emissions, fleet electrification, and transition of client vehicles, charging access, decarbonization strategies, future climate reporting, potential climate related opportunities, diverse supplier spending, team member engagement, making a difference in the community, data governance, ethics and compliance, and other sustainability related impacts, objectives and expectations. By their nature, these statements require us to make assumptions and are subject to inherent risks and uncertainties that may be general or specific, which give rise to the possibility that our predictions, forecasts, projections, expectations or conclusions will not prove to be accurate, that our assumptions may not be correct and that our sustainability priorities, targets (including fleet electrification and GHG reduction targets), commitments and goals will not be achieved. As we work to advance our sustainability strategy, external factors outside of Element’s reasonable control may impact our performance and ability to achieve our goals, including government policies, legislation and regulatory actions, global supply-chain disruptions, geopolitical risk, the occurrence, continuance or intensification of public health emergencies, such as the impact of post-pandemic hybrid work arrangements, the failure of third parties to comply with their obligations to us and our affiliates or associates, our ability to implement various sustainability-related initiatives internally and with our clients under expected timeframes, the availability of comprehensive and high-quality GHG emissions data and standardization of sustainability-related measurement methodologies, the need for active and continuing participation, cooperation and collaboration from various stakeholders, deployment of new technologies and industry-specific solutions, the evolution of client behaviour, varying decarbonization efforts across economies, manufacturer timing and availability, client decisions and preferences, the need for thoughtful climate policies globally, the challenges of balancing interim emissions goals with an orderly transition, and the continuing development and evolution of regulations, guidelines, principles, and frameworks internationally and Element’s compliance thereto, which could lead to us to being subject to various legal and regulatory proceedings, the potential outcome of which could include regulatory restrictions, penalties and fines. These and other factors may cause actual results to differ materially from the expectations expressed in the forward-looking statements and may require Element to adapt its initiatives and activities or adjust its commitments, metrics, targets and goals. The forward-looking statements in this news release speak only as of the date hereof and are presented for the purpose of assisting our stakeholders and others in understanding our objectives and strategic priorities and may not be appropriate for other purposes. We do not undertake to update any forward-looking statement except as required by law. In addition, a discussion of some of the material risks affecting Element and its business appears under the heading “Risk Management” in Element’s Management Discussion and Analysis for the twelve-month period ended December 31, 2023 and the three and nine-month period ended September 30, 2024, and under the heading “Risk Factors” in Element’s Annual Information Form for the year ended December 31, 2023, as well as Element’s other filings with the Canadian securities regulatory authorities, which have been filed on SEDAR+ and can be accessed on Element’s profile on www.sedarplus.com.

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